Aankoop- en leveringsvoorwaarden

Stick wil dat alle klanten tevreden zijn als ze bij ons hebben gewinkeld. Mocht u vragen hebben over onze voorwaarden, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij u kunnen helpen!

Voor versproducten/gekoelde producten zijn speciale voorwaarden van toepassing. Voor producten tegen bedwantsen gelden bovendien andere voorwaarden om verspreiding te voorkomen, zie speciale voorwaarden bedwantsen.

Leveringsvoorwaarden

De verzendkosten van een bestelling worden berekend op basis van het gewicht en de wijze van transport. De werkelijke verzendkosten, voor de volledige bestelling, worden altijd vermeld bij het afrekenen voordat u uw aankoop voltooid. 

De normale levertijd is ongeveer 2-4 werkdagen voor artikelen die op voorraad zijn (voorraadstatus wordt getoond bij het afrekenen), maar de levertijd kan niet gegarandeerd worden, omdat er onverwachte problemen bij ons, de vervoerder of de klant kunnen ontstaan. Tijdens het hoogseizoen kan uw bestelling langer onderweg zijn. Dit geldt voor zowel artikelen op voorraad als andere artikelen.

Wij verzenden bestellingen via Budbee, PostNL en DHL. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen door het vervoersbedrijf, noch financieel verantwoordelijk voor de gevolgen die zich kunnen voordoen.

Het volgende is van belang:

  • U bent ervoor verantwoordelijk dat de informatie die u voor het verzenden hebt opgegeven en die voor meldingen kan worden gebruikt, correct is. In het geval van een mislukte levering door onvolledige informatie van de klant, rekenen we een vergoeding van 30 euro of de volledige bestelwaarde (afhankelijk van welke lager is). 
  • In geval van levering aan huis of een directe levering aan een bedrijf is het de verantwoordelijkheid van de klant om het artikel in ontvangst te nemen. Als de bestelling niet in ontvangst wordt genomen, rekenen we een vergoeding van 30 euro of de volledige bestelwaarde (afhankelijk van welke lager is).
  • Als u hebt besteld en het pakket niet afhaalt voordat deze retour wordt gestuurd (voor pakketten en brieven ca. 14 dagen) rekenen we een vergoeding voor het niet afgehaalde pakket van 30 euro of de volledige bestelwaarde (afhankelijk van welke lager is). Deze vergoeding dekt onze kosten voor het vervoer en de verwerking van de goederen. 
  • Als u schade aan het pakket vaststelt, moet u dit onmiddellijk melden bij het postkantoor of een andere vervoerder en een schadeclaim indienen. Haal een beschadigd pakket niet af!
  • Als u de schade pas ontdekt nadat u het pakket hebt geopend en de schade zodanig is dat deze kan worden toegeschreven aan de behandeling van het post- of vervoersbedrijf, moet u contact met hen opnemen en een claim indienen.
  • Als u een postcode kiest die niet overeenstemt met uw werkelijke verzendadres, kan het zijn dat de door u gekozen leveringsmethode niet mogelijk is. In dat geval gaat uw pakket naar een andere vervoerder die de order kan leveren.
  • Als een eventueel geschil met de post of de vervoerder niet kan worden opgelost, kunt u contact met ons opnemen via onze klantenservice zodat we u kunnen helpen.

Herroepingsrecht/Klacht

U hebt het recht om bestelde foutloze artikelen zonder opgave van reden te retourneren. Hierover moet u ons zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de goederen informeren. 

Wanneer de geretourneerde goederen aan ons zijn geleverd, wordt u gecrediteerd voor de goederen en de verzending, en ontvangt u de terugbetaling via de betaalmethode die u bij aankoop hebt gebruikt.  Dit gebeurt binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending. Als het product in gebruik is genomen, behouden wij ons het recht voor om waardevermindering toe te passen, d.w.z. als het product meer is gebruikt dan wat een normale inspectie vereist. Dit omvat ook alle accessoires die bij het product worden geleverd, zoals de verpakking, handleidingen, onderdelen en verbruiksartikelen.

U moet zelf de verzendkosten voor de retourzending betalen wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht. U kunt de retourzending via ons aanvragen, de kosten zijn standaard € 10 en € 20 voor pakketten die zwaarder zijn dan 2 kg.

Voordat u een aankoop annuleert, is het belangrijk dat u onze klantenservice hiervan op de hoogte brengtvoordat u het artikel terugstuurt, zodat wij u kunnen helpen, u de juiste retourinstructies kunnen geven en er klaar voor zijn om het artikel te ontvangen. Vermeld uw ordernummer bij dit contact, zodat uw aanvraag eenvoudiger en sneller verloopt. 

Klachten: Als u kunt aantonen dat het product een fabricagefout bevat, ontvangt u een nieuw product of wordt het defect verholpen met bijvoorbeeld nieuwe onderdelen. Het reclamatierecht is niet van toepassing bij slijtage, valschade, schade door externe factoren die niet direct te wijten zijn aan gebreken aan het product, gebreken als gevolg van de hantering, een gebrekkig onderhoud, enz. Voordat u een klacht indient moet u onze klantenservice hierover altijd informeren. In dit geval helpt onze klantenservice de klant om vast te stellen of het bedoelde defect inderdaad van een zodanige aard is dat deze aanleiding kan geven tot een klacht. 

We kunnen helaas niet garanderen dat onze producten altijd met succes ongedierte bestrijden. De reden hiervoor is dat de omvang van de plaag, de toegang van het ongedierte tot voedsel en verschillende andere factoren het resultaat kunnen beïnvloeden, en wij hierover geen controle hebben. We kunnen daarom geen goederen vervangen die in gebruik zijn genomen, bijvoorbeeld omdat een artikel als niet doeltreffend wordt beschouwd.

Voor bedrijven is het herroepingsrecht niet van toepassing, alleen in overeengekomen bijzondere gevallen.

Betaling

Zie de voorwaarden van Klarna, worden ook getoond bij het afrekenen.

Persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de geldende bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).

We hebben bovendien een Privacybeleid die betrekking heeft op onze verwerking van uw persoonlijke gegevens, gerelateerd aan de algemene verordening gegevensbescherming van de EU, AVG.

Sms-meldingen

Het mobiele telefoonnummer dat u bij het afrekenen invoert, kan worden gebruikt voor sms-meldingen betreffende de levering of andere berichten met betrekking tot uw bestelling.

Geschillen

Eventuele geschillen worden voornamelijk opgelost in overleg met onze klantenservice. We volgen de aanbevelingen van nationale consumentenorganisaties en verwijzen verder naar de online tool voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie.

 


Speciale voorwaarden producten voor bedwantsen 

Het is moeilijk en duur om bedwantsen te bestrijden Bedwantsen kunnen worden verspreid door zendingen die bij ons terugkomen van de klant, naar onze bedrijfspanden of in het ergste geval naar andere klanten. Daarom kunnen we pakketten met bedwantsproducten die al bij de eindklant zijn geweest niet accepteren, wat van invloed is op ons vermogen om retourzendingen te ontvangen en op onze klachtenafhandeling.

Er gelden speciale voorwaarden voor de volgende producten tegen bedwantsen:

  • Nattaro producten
  • Trapit plus tegen bedwantsen 5-pack​
  • Bedwantsval Climb-Trap 4-pack
  • Matrasbeschermer bedwantsen - BugStar®

Geldt ook voor alle andere producten als de klant weet dat hij een aanhoudende bedwantsenplaag heeft in de ruimtes waar zendingen/pakketten worden gehanteerd.

Retouren

We kunnen geen retourzendingen van de betreffende producten accepteren, nadat ze zijn afgehaald door de klant. Dit om het risico van verspreiding van bedwantsen te voorkomen.

Klachten

Bij het indienen van een klacht moet u onze klantenservice hierover altijd informeren voordat u de klacht indient. Stuur een product niet retour bij een klacht.  De klachtenafhandeling van de producten vindt plaats door middel van foto's en andere communicatie, om het risico van verspreiding van bedwantsen te voorkomen.

 


Speciale voorwaarden nematoden (gekoeld/vers)

Er gelden speciale voorwaarden voor de volgende nematodenproducten:

  • Nemaslug® nematoden 40kvm
  • Nemaslug® nematoden 100kvm
  • Nemasys® Multi 60 m2

Levertijd

We proberen zo snel mogelijk te leveren, binnen een week moet het product bij de klant zijn. Wij versturen meestal alleen op maandag, dinsdag en woensdag, om te voorkomen dat de nematoden in het weekend onderweg zijn en daardoor hun houdbaarheid verliezen.  Op feestdagen, tijdens extreem warme periodes in de zomer of bij strenge kou in de winter, kan de levertijd langer zijn omdat nematoden levende organismen zijn die niet mogen worden blootgesteld aan temperaturen boven de 30 graden of temperaturen onder het vriespunt.

Leveringsmethode

We verzenden bestellingen als pakket/brief/aangetekende brief. Omdat de nematoden gekoeld zijn, moet u ze niet bestellen als het buiten erg warm is. Als de goederen aan de klant zijn geleverd, is het de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de goederen op de beste manier worden gehanteerd. Schade die is ontstaan na een kennisgeving of levering wordt door Stick niet vergoed. De klant moet voor zorgen dat hij het product in verband met de levering kan ontvangen, d.w.z. kennisgeving of postbezorging. Wij nemen geen financiële verantwoordelijkheid voor eventuele vertragingen van de vervoerder.

Klachten en retourrecht

Wij garanderen dat de door ons verzonden nematoden in goede staat verkeren, maar onze garantie is niet van toepassing op het resultaat van een behandeling met nematoden. Retourzendingen zijn niet mogelijk omdat nematoden verse producten zijn. 

Copyright © 2021 Stick AB
To top